Total Pageviews

♥ 09 June 2011 ♥

hey guysss :) haa na tau ta apa jadi 09 june nih ? erkkk , mood bell agak TAK MENYENANGKAN lah , ishhhh o.0 haa meh na dengar cerita bell . kalau bosan , pergi berambus dari sini , sekian terima kasih ! ok dah habis cerita , hahaahah ~ gurau lah gilaa* tapi cerita nih bell pilih dalam dua tiga jelah yee ? banyak benda yg jadi , malas na cerita semua . kang 3 hari 3 malam korang membaca kang , hahaha ~

ok nih bell na cerita apa yg terjadi pada petang 09 june 2011 nih . bell text dengan FN , tiba tiba dye tanya bell pasal PERASAAN ! yaa bell ada perasaan dekat dye ! bell sayang dye . fullstop . tapi perlu ke bell bagitau dye ? ta perlu kan ? macam terhegeh hegeh jee -.-' so bell cuba untuk TIDAK BAGITAU dye yg bell sebenarnyaa SAYANG dyeee ! bell sedar , dengan soalan macam nih . hubungan KAWAN yg RAPAT boleh jadi RENGGANG kan ? jyeaaahhh ~ dah pernah alami SEKALI :) biarlah bell berdiam diri . bell tau bell BERTEPUK SEBELAH TANGAN . daripada memalukan diri mengaku bell sayang dye , lebih baikk bell diam :) dye bahagia dengan orang lain , bell tumpang bahagia dengan dye . heee ~ even ada perasaan jeles , pendam kan je* bell ta rasa bahagia tuh akan datang dan kekal selamanyaaa . FN , sy doakan awak yg terbaikk :) sy tau dan sedar lepasnih kita dah TAKAN RAPAT macam dulu . tapi sy tetap takan lupa yg awak BATMAN sy :) terima kasih pernah ceriakan hidup sy . sy sayang awak ♥ sayang bell dekat FN ta sekuat sayang bell dekat MSZ . so agak senang na lupa dye :)*

lepas soalan tuh di ajukan dekat bell . mood bell dah ta ceria sangat , bell tatau kenapa . kenapa bell perlu menangis ? kenapa ? sebab ada ayat ayat yg mengecewakan bell , tapi tapa . bell kan kuat selalu makan BISKUAT TIGER


hahaha ~ bell sangat GILAKAN biskut nih doee , tatau kenapa . maybe sedap sangat kottt :p haaa dengan biskut nih , bell boleh jadi KUAT . eheee ~ dah lah , bell cuba na lupakan apa yg jadi . bell dah ta text FN , dye pon ta text bell . its ok lah :) bell balik kerja , mandi mandi , makan , solat , ajar adik ngaji . tenang sikit kepala bell kan :) tibatiba bell teringat FN . urrgggghhhhhh ~ weiyh KEPALA , lupakan dye boleh ta ? huh -.-' lepas dah siap semua . ibu cakap na pergi kedai , bell macam biasa suka ikot ibu . hahaha ~ bell pon ikot lah . tibatiba ta jadi pergi kedai pula dahhh sebab ibu na beli apa entah dekat giant . so pergi giant . yarabyy , bell dah macam orang gila dahh . garu kepala* dah lah pakai mini pants and singlet . korang ta rasa ke macam budak BAJET BAGUS je ? ishhh == dah lah sejuk gilaaa , peeehhhh ~ tahan jelahh -__-'' 

masa tengah SYIOOKKK shopping , tibatiba fon berbunyi . tengok nama EVAND ZAHARI . haaa setiap entry mesti ada nama dye kan ? yee sebab setiap masalah sy , dye mesti ADA :) ngee ~ dye call and tanya : kenapa sy suruh call , awak ta call ? erkkk , awak salah hantar msj lah tuhhh . mana ada msj masuk dekat fon sy , hm -.-' muka pelik* bell pon dengan slmbernyaa tanya kenapa ? dye cakap : sy accident . haa nahhhh ~ ternganga mulut bell . tanpa diduga , air mata tibatiba mengalir . memang terdiam sekejap lahhh . dalam beberapa saat baru tersedar , ehh betul ke aku dengar nih ? tengok fon , yee masih ON CALL dengan dyee . uurrrggghhh ~ lepas satu , satu yg jadi . kenapa nih ? :\

nahh korang baca nih , ngeri pon ada , sedih pon ada .


Berhati-hati di jalan raya . ITU JE AKU DAPAT CAKAP.
 hm entry kali ini kau nak cerita aku eksiden/terjatuh motor , Pukul 8 malam 9 Jun  2011 . Alhamdulillah aku masih lagi diberikan nyawa untuk terus hidup jika tidak mungkin sekarang ni aku sedag dibacakan yaasin di dalam bilik jenazah . Syukur Alhamdulillah sekali lagi aku selamat . Nak dijadikan cerita pukul 810 minit malam aku keluar rumah nak jumpa kawan dan dalam masa yang sama aku  pinjam motor kawan *shafiq (kawan baik aku dari aku kecik) hm so dalam pukul 8 lebeh mcm tu aku keluar tapi sebelum nak keluar tu aku terfikir nak naik moto shafiq atau pun naik moto sendiri dalam hati kata naik moto shafiq lah sebab nanti adik-2 nak guna motor pergi mana-2 senang . so aku janji dengan kawan sebelum pukul 9 aku sampai . Shafiq ade pesan dekat aku bawak pelan-2 sebab motor tu BREAK belakang takde Cuma ade brek depan so hati-2 lah kebetulan pula malam tadi hujan dan jalan tau lah kan . basah dan licin . so aku bawak moto macam biasa . elok je lagi 300KM nak sampai ade traffic light tibe-2 tukar lampu MERAH so aku mcm panic sebab aku tgh bawa motor dalam 60Km sejam so dalam otak aku dah fikir break kuat-2 so dengan secara tiba-2 handle moto tak dapat dikawal lagi dan aku diHERET 200 meter dari tempat aku jatuh . aku seret/jatuh blah kanan . aku tak fikir ape dah masa tu yang aku fikir motor orang dengan MATI sebab dalam masa yang sama ade LORI SIMEN dalam 80 meter dari tempat aku jatuh datang dekat aku nasib baik Allah bagi aku fikir dengan cepat , so aku bangun amik motor letak dekat tepi . hembus nafas panjang bila aku masih lagi berNYAWA. Sejurus itu aku terus cari fon nak call membe tapi sayang bila tgk fon aku dekat tgh-2 jalan dengan terhencut-2 aku lari amik fon . takde satu kereta pun berhenti tolong aku . Dengan pantas aku msg shafiq ckp aku exdent tolong dtg sini cepat . Syukur alhamdulillah aku Cuma luka dekat kaki tgn dengan peha . Aku tak boleh lupa yang aku kene seret sejauh tu dan aku bertindak cepat dari dilanggar Lori dan kereta-2 kat belakang.

So , dekat sini aku nak pesan bawak motor / kenderaan secara selmat dan jangan lupa tunaikan solat sebelum keluar sebab sebelum exdnt fon aku ada alarm azan pastu aku stop then aku exdnt . ade hikmah disebalik apa yang berlaku . thanks untuk kawan-2 yang tolong dan adik aku shali .


nahhh ~ bell copy paste dari blog dye , lalala c(: guyss , korang semua hati hati lah di jalan raya , lagi lagi yg bawa MOTOR , Ya Allah bahayanyaaa . risau je ouh . hm -.-' untuk ayah , abang dan atok bell yg selalu naik motor tuh , hati hati yaa ? adik doakan semoga perjalanan kita semua selamat dan dijauhkan dari perkara yg ta di ingini . aminnnn ~ 

INGATLAH YANG TERSAYANG

bell risau bila dengar evand eccident . bell tana dye jadi macam arwah ijat , tana :( sebab accident MOTOR lah dye TINGGAL kan bell . weiyh , bell tana evand tinggal bell :'( dye kan 
IJAT BARU bell .

weiyh ijat , kau sihat ta dekat SANA ? ijat , dulu semua masalah baby kau dengar kan ? kau bagi nasihat , kau buat baby gelak , buat baby berhenti nangis . now baby ada BLOG je yg bell dah anggap macam KAU . yee blog dah macam kau . dye lah tempat baby mengadu nasib , dye lah tempat baby luah semuanyaa . sedih , happy . semua baby ngadu dekat dye macam baby ngadu dekat kau dulu kan ? orang kata baby na SEKSA kau sebab selalu sebut nama kau kan ? tapi ta pon jat , baby tada niat na seksa kau . baby cuma na bercerita dengan kau macam dulu , boleh kan ? baby tau kau sudi dengar cerita baby . ijat , baby na mintak tolong kau . lindung keluarga baby , keluarga kau , kawan kawan lama kita yg dah ta jumpa baby hampir 5 tahun and baby na kau lindung EVAND untuk baby yaa ? dye accident , tapi ta terok . baby tetap takut , baby takut dye PERGI macam kau weiyh :( sekarang kan , dye lah tempat baby ngadu . baby CARI dye bila baby sedih . dye selalu ada dengan baby . now baby sedih sebab FN , tapi baby tauu baby boleh happy bila evand ada , yee baby boleh happy :) tapi kan jat , dye ta macam kau . LIFE KAU DENGAN BABY even kita KAWAN . tapi dye ada life sendiri . life dye bukan dengan baby . baby takut je na tegur dye kadang kadang , baby takut ganggu dye ouh . hm -.-' baby taboleh 24/7 dengan dye je macam baby dengan kau dulu . baby tau dye akan MENYAMPAH dan BOSAN bila baby selalu kacau dye kan ? ijatt , kalau kau rindu baby . datang jumpa baby tauu ? ingat tuh ! baby takan berhenti doakan kau sebab baby tauuu kau pon takan berhenti senyum tengok baby kan ? baby sayang kau tau ijat :) muah muah :* meh na pelok mehh . weiyh , nanti DUKUNG baby lagi tauuu ? satu hari nanti baby akan DATANG JUMPA KAU DEKAT SANA yeee ijat sayangg ? yeayyyy ~ iloveyouuuu ijat :)